Cum întărim imunitatea copiilor în sezonul rece? Suplimente VS Remedii naturiste Cum întărim imunitatea copiilor în sezonul rece? Suplimente VS Remedii naturiste
 Conform studiilor, România este  pe locul 3 la obezitate infantilă deoarece copiii nu fac sport și nu mănâncă fructe și legume decât ocazional. De... Cum întărim imunitatea copiilor în sezonul rece? Suplimente VS Remedii naturiste

 Conform studiilor, România este  pe locul 3 la obezitate infantilă deoarece copiii nu fac sport și nu mănâncă fructe și legume decât ocazional. De asemenea, studiile anunță  că părinții aleg medicamente nepotrivite pentru micuții lor, fără a consulta un specialist. LEACBUN.RO  a discutat cu dr. Ruxandra Pleşea şi vă dezvăluie care este formula de succes pentru o sănătate de fier a copiilor în sezonul rece.

STATISTICI ÎNGRIJORĂTOARE DESPRE SĂNĂTATEA COPIILOR

  • Un sfert din copiii români de 8 ani sunt obezi, iar 5% sunt subnutriți conform studiului „European Childhood Obesity Surveillance Initiative”, organizat de OMS;
  • Doar 9% din copiii de 6 ani fac sport, conform studiului „Starea de sănătate a populația din România- ediția 2015”;
  • România e pe locul 11 din 37 de state în ceea ce privește consumul de fructe la copii, conform Raportului Național de Sănătate a Copiilor din 2013;
  • Jumătate dintre părinții români își tratează copiii cu medicamente care nu se potrivesc vârstei lor , declară cei de la Asociația Națională de Medicină a Familiei. Peste 60% dintre aceștia nu consultă un medic de familie sau pediatru pentru acestea.

Remediul pentru imunitatea scăzută la copii este alimentația, și nu suplimentele

Pentru că perioada trecerii la sezonul rece poate fi una solicitantă pentru copii, din cauza virusurilor prezente în toate comunitățile (grădinițe, școli, creșe), părinții aleg să instituie preventiv tratamente „după ureche” cu suplimente de vitamine și minerale. După părerea specialistului nostru, este complet greșit!

„Administrarea de suplimente trebuie să se facă în măsuri de siguranţă, nu putem abuza tot timpul de vitamine şi minerale. Plantele uscate sunt mult mai potrivite, de asemenea alimentele cu grăsimi de tip Omega-3 (somon, păstrăv, nuci, fasole) sunt utile și recomandate copiilor. Alimentaţia noastră suferă din lipsa acestui tip de grăsime, Omega-3, ce are efecte potente şi benefice atât pentru imunitate, cât şi ca terapie: au acțiune antiinflamatorie, ajută la dezvoltarea creierului şi a sistemului nervos”, a declarat pentru LEACBUN.RO dr. nutriționist Ruxandra Pleşea.

Nu apelați la suplimente sintetice, înainte de a încerca remedii naturiste!

Alte suplimente naturiste ar fi produsele apicole (propolis, lăptișor de matcă, miere cu lămâie sau cu cătină, ele se pot administra în siguranţă atunci când copilul are sistemul imunitar slăbit și răcește repede, face o activitate care presupune efort repetat, daca sunt perioade de convalescenţă sau recuperare după boală.

„În primul rând copiii ar trebui să mănânce corect, din alimentaţie îşi iau aportul de vitamine şi minerale în mod corespunzător și natural. Întâi ne bazăm pe diete, iar dacă după ce am făcut toate eforturile să oferim copiilor noştri o dietă corectă, încă sunt probleme, atunci da, se pot administra la nevoie, pe perioade scurte de timp şi suplimente sintetice, special concepute pentru copii. Se face o deosebire clară pentru produsele pentru copii şi cele pentru adulţi”, susţine dr. Ruxandra Pleşea.

Din ce alimente se pot procura nutrienții de care are nevoie organismul copilului

Pregătirea pentru sezonul rece și prevenția împotriva bolilor de sezon rece, în ceea ce priveşte alimentaţia, trebuie să înceapă încă din vară, atunci când se consumă fucte şi legume proaspete de sezon, pline de vitamine și minerale.

„Copilul își va asigura nutrienții esențiali din toate alimentele, cu condiţia ca alimentele să nu fie procesate, să nu fie vechi ori ofilite.  Dacă întregul tablou alimentar este foarte variat, atunci putem spune că acoperim tot necesarul. Dacă alimentaţia este monotonă şi se bazează doar pe câteva tipuri de fructe şi legume, apar şi carenţele de nutrienţi”, a mărturisit pentru LEACBUN.RO dr. Ruxandra Pleşea.

Trebuie să ţineţi cont în alimentaţie de un mare duşman al sistemului imunitar- zahărul, respectiv dulciurile. Încercați să reduceți din alimentaţia zilnică preparatele ce au în compoziţie zahăr și îndulcitor adăugați, în caz contrar, organismul  micuților va avea de suferit.

Vitamine care previn răceala la copii

Starea meteo suferă schimbări drastice zilnic, iar organismul copiilor e uneori incapabil să le suporte, de aceea sistemul imunitar, incomplet la copii, poate ceda sub asediul virusurilor de gripă și răceală. Iată surse de vitamine necesare copiilor în această perioadă:

  • Vitamina C

Introduceți copiilor în planul alimentar portocale, kiwi, salate, morcovi, grepfrut, ananas, mango, pătrunjel, conopidă, spanac.

  • Zinc

Oferiți celor mici gustări formate din nuci, caju, semințe de dovleac, iaurturi și ciocolată neagră.

  • Vitamine din complexul B

Adăugați în meniu cereale integrale, varză, mazăre, sparanghel, broccoli, soia, fructe oleaginoase.

Ceaiuri calde, pe timp rece

Aveți grijă ca micuții să fie în permanență hidratați. Consumul de apă este obligatoriu, dar pe lângă acesta puteți alege ceaiuri și lichide calde, care le vor oferi un plus de energie.

Dacă îi este frig, face frisoane sau are simptome febrile încercați cu ceaiuri de portocale sau de lămâi. Se fac rapid și simplu din coaja a două portocale sau lămâi. Se îndulcesc cu miere și se beau calde.

Ceaiul de tei este un puternic relaxant, perfect pentru stările febrile, când copilul este agitat și îl dor oasele sau capul. Se va liniști mai repede și va adormi profund, dacă îi dați să bea o cană sau două de ceai de tei cu scorțișoară, înainte de somn.

Text: Camelia Diaconu