DURERE CERVICALĂ? Afecţiunea tuturor timpurilor, explicată de specialişti DURERE CERVICALĂ? Afecţiunea tuturor timpurilor, explicată de specialişti
DUREREA CERVICALĂ! Durerea cervicală şi disconfortul apărut în zona gâtului sunt întâlnite din ce în ce mai des în prezent, apar din cauza unor... DURERE CERVICALĂ? Afecţiunea tuturor timpurilor, explicată de specialişti

DUREREA CERVICALĂ! Durerea cervicală şi disconfortul apărut în zona gâtului sunt întâlnite din ce în ce mai des în prezent, apar din cauza unor activităţi repetitive, dar efectuate necorespunzător, cum ar fi postura la birou, şi pot degenera în timp. LEACBUN.RO a stat de vorbă cu specialiştii din comitetul redacțional şi vă oferă informaţii utile despre durerea cervicală, cum o prevenim și cum o combatem.

Ce este durerea cervicală

“Atunci când vorbim despre durerea cervicală sau cunoscutul termen de spondiloză cervicală, ne referim la cele şapte vertebre cervicale și suferinţele lor articulare. Este vorba despre discurile intervertebrale, îngustarea discurilor intervertebrale, schimbarea curburii coloanei vertebrale pe zona cervicală, pentru că, la rândul ei, pe coloană există o curbură, iar dacă se îndreaptă, apare durerea. Vorbim şi despre pansarea spaţiilor intervertebrale, printre vertebre există canale pe unde ies nervi, iar dacă aceste canale sunt îngustate, apare inflamaţia, se apasă pe nervi şi intervine durerea.

60% din durerile de cap apar de la suferinţa unui muşchi superficial care se cheamă pielosul capului, acesta se află pe scalp în zona occipitală. Acesastă durere cedează la antiinflamatoare de obicei, cu ajutorul unui masaj local. Alte cauze care pot provoca durerea sunt tot pe zona musculară, sunt doi muşchi, sternocleidomastoidieni care merg pe lateralul gâtului şi pot provoca dureri mai mult pe zona gâtului decât pe cap. Iar alte suferinţe ar fi de altă natură, severă, cum ar fi chisturile”, a mărturisit pentru LEACBUN.RO medicul Alin Popescu, specialist în medicină sportivă.

Cauzele apariţiei durerii cervicale

“Postura, felul în care alegem să stăm, este un lucru ignorat, dar cel mai important. Felul cum staţi la birou, fie că staţi cu capul într-o parte sau lăsat în jos, coloana este strâmbă de la nivel cervical şi până jos. Acesta este unul dintre motivele care, în timp, pot produce suferinţă inclusiv la nivel cervical.

În rândul femeilor, durerea la nivel cervical se întâlneşte şi din cauza neatenţiei. Un obicei ce duce la durerea cervicală în timp îl reprezintă spălarea dimineaţa pe cap alături de o uscare necorespunzătoare, părul rămâne încă ud la bază, iar dacă vă expuneţi frigului, apar durerile de cap. Încercaţi să protejaţi zona, căciula, fularul sau eşarfa, sunt accesoriile cele mai indicate”, a declarat pentru LEACBUN.RO medicul Laurenţiu Petre, specialist în medicina de familie.

Masajul cu unguente speciale și uleiuri aromate, ideal pentru durerea cervicală

“Acolo unde durerea in sine devine cronică, apare în fiecare zi şi începe să capete caracter continuu, devine invalidantă şi nu vă lasă să vă continuaţi activităţile zilnice, este indicat să vă adresaţi medicului reumatolog pentru că există tratamente elaborate precum acupunctura, tratamente chimice, recuperare medicală şi proceduri aplicate în zona cu durere ce încep de la biocurenţi până la căldură locală. Ca şi tratament naturist, un ajutor îl reprezintă masajul în zonele afectate, o data sau de două ori pe săptămână cu unguente speciale, mentolate, uleiuri aromate ce ameliorează simţitor durerea.

Pentru persoanele tinere care suferă de dureri de coloană, mişcarea este principala recomandare, pentru a întări musculatura latero vertebrală, muşchii care merg de-a lungul coloanei.

Pentru persoanele în vârstă sunt recomandate exerciţii medicale pe care le pot face acasă pentru a întări musculatura şi pe care medicul reumatolog le poate recomanda.

Efectuaţi timp de 15-20 de minute exerciţii pentru muşchii gâtului, cele mai eficiente fiind cele prin care vă rotiţi gâtul şi umerii, în faţă şi pe spate.

Aplicaţi comprese reci pentru ameliorarea durerii, în acest fel reduceţi sensibilitatea şi rigiditatea din zona gâtului, 10-15 minute pe zi, nu aplicaţi niciodată cuburi de gheaţă direct pe piele.

Alegeţi o alimentaţie sănătoasă, bogată în calciu, magneziu, vitamina D, antioxidanţi şi acizi graşi. Consumaţi zilnic fructe şi legume cu frunze verzi, produse din soia şi cereale integrale.

Consumaţi zilnic o cantitate mare de lichide, în acest fel nu veţi permite deshidratarea organismului şi vă îmbunătăţiţi sistemul nervos şi cel muscular.

Adoptaţi o poziţie corespunzătoare în timpul somnului. Multe persoane nu dau importanţă acestui detaliu şi se trezesc cu dureri de gât sau de spate, puteţi dormi pe burtă sau să încercaţi poziţia fetală, ghemuiţi.

Evitați tutunul şi alcoolul, consumul frecvent poate duce la slăbirea articulaţiilor” a încheiat declaraţia pentru LEACBUN.RO medicul Laurenţiu Petre.

Citește și Durerile articulare, mai frecvente în sezonul rece

Text: Camelia Diaconu