Piața de medicamente fără prescripție medicală (OTC-uri), în continuă creștere Piața de medicamente fără prescripție medicală (OTC-uri), în continuă creștere
Piața de OTC-uri, incluzând aici medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale, reprezintă 32% ca volum și 23% ca valoare din piața... Piața de medicamente fără prescripție medicală (OTC-uri), în continuă creștere

Piața de OTC-uri, incluzând aici medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale, reprezintă 32% ca volum și 23% ca valoare din piața totală de medicamente din România, la nivelul anului 2016.

Comparativ cu 2012, această piață a înregistrat o creștere de 19%, ajungând la o valoare de 669 milioane de euro, creștere determinată în primul rând de categoria medicamentelor fără prescripție.

Cele mai populare categorii de OTC-uri sunt cele destinate îngrijirii personale (lifestyle), cele destinate tratării răcelilor și gripelor, urmate de cele cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale

 „Publicitatea are rolul de a creşte gradul de conştientizare în rândul pacienţilor cu privire la starea lor de sănătate. Este responsabilitatea comunicării comerciale de a se adapta la nevoile și la nivelul de întelegere ale consumatorului local și de a-i oferi acestuia informații corecte despre produsul căruia i se face publicitate. 76% dintre români au declarat în cadrul unui studiu recent realizat de GfK, că simt nevoia să primească informații suplimentare cu privire la prevenția anumitor afecțiuni și sfaturi privind menținerea unui stil de viață sănătos. Pentru aceasta, este nevoie de programe de prevenție eficiente, implementate pe termen lung şi adresate nu doar publicului adult, ci şi copiilor,” a declarat Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

În ceea ce privește reglementarea comunicării la nivelul industriei de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale, producătorii de medicamente sunt obligați să urmeze reglementările în vigoare prin care se asigură că informațiile furnizate consumatorilor sunt adecvate ca și conținut. De asemenea, farmaciștii au responsabilitatea profesională de a recomanda, cȃnd circumstanțele o cer, să fie consultat medicul.

„Prin demersurile sale, RASCI urmărește nu doar informarea și responsabilizarea consumatorilor, ci și stabilirea unui dialog deschis cu pacienţi, autorități de reglementare în domeniu, precum și cu alți factori care influenţează starea de sănătate a românilor, dialog care nu mai poate fi amânat. Concret vorbind, plănuim să facem acest lucru prin campanii de informare care să contribuie la îmbunătățirea continuă a educației pentru sănătate și creșterea nivelului de responsabilitate în prevenirea si tratarea afecțiunilor cu produse din categoria medicamentelor fără prescripție, suplimentelor alimentare și dispozitivelor medicale pentru îngrijire personală,” a declarat Răzvan Bosînceanu, Președinte RASCI.

 

Despre RASCI

Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI) reunește producători și distribuitori de medicamente fără prescripție (OTC), suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piața din România: Bayer, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Prisum, Fildas, Secom, Terapia și UniComs.

 

Text: Cătălina Buzdun-Rafailă