Pentru persoanele care merg la sală, o serie de suplimente alimentare au rolul de a ajuta organismul în depunerea unui efort fizic suplimentar, în... Suplimente care ne ajută când mergem la sală – sfaturile nutriționistului sportiv Alex Marcu

Pentru persoanele care merg la sală, o serie de suplimente alimentare au rolul de a ajuta organismul în depunerea unui efort fizic suplimentar, în lupta cu crampele musculare și în energizarea organismului după orele extenuante în sala de fitness sau de forță. Totodată, mulți sportivi recurg la această formă de suplimentare nutrițională pentru a-și crește performanța, însă eficacitatea și siguranța acestor produse rămâne discutabilă, de aceea este nevoie întotdeauna de supravegherea medicului în administrarea suplimentelor alimentare pentru sportivi.

12523877_1740726306149983_5416537211399954141_n

Alex Marcu, nutriționist sportiv și manager de fitness la World Class România, a explicat pentru Leac Bun care sunt suplimentele nutritive care dau cu adevărat rezultate și pe care ar trebui să le avem în vedere dacă dorim să susținem organismul în perioadele de efort fizic susținut.

”Când faci sport ai nevoie și de suplimente nutritive”

Cel mai bun lucru legat de noua generație de suplimente nutritive este că majoritatea sunt acum obținute din ingrediente naturale pe care, însă, sunt dificil, chiar imposibil de integrat în alimentația zilnică. Odată administrate aceste suplimente nu te vei mai confrunta cu situația în care să resimți acut efortul fizic susținut și să te refaci cu greu după o zi de sport intens.

”Sunt un consumator de mulți ani al suplimentelor nutritive. Imediat după ce m-am apucat de sport, la o perioadă scurtă de timp, am început să consum și suplimente nutritive. În primă fază auzisem de la cunoscuți că este bine să iei suplimente ca și sportiv, dar ulterior chiar am început să simt nevoia de astfel de suplimente pentru că aveam scăderi de energie, mă recuperam foarte greu după efortul fizic și atunci am început să cercetez mai mult domeniul acesta al suplimentării alimentație. Am descoperit că într-adevăr când facem sport trebuie să mai adăugăm și niște ingrediente pe care noi în mod normal nu le putem lua din alimentație”, a declarat pentru Leac Bun Alex Marcu, nutriționist sportiv și manager de fitness la World Class.

suplimente sala aerobic fitness

Suplimentele cu magneziu – primele pe listă

Suplimentele de magneziu sunt din ce în ce mai prezente în farmacii și magazine de specialitate, fiind extrem de recomandate sportivilor și celor care își solicită psihicul.

Celor care fac efort fizic, dar și celor care nu fac efort fizic, ci doar psihic le recomand același tipuri de suplimente, pentru că stresul nu este doar fizic, ci este și psihic. O persoană stresată va trebui și ea să ia niște suplimente nutritive. Recomand consumul de magneziu care a început să fie din ce în ce mai prezent pe piață și în reclame pentru că ajută sistemul nervos și sistemul muscular. Pe piață sunt 8 forme de magneziu și fiecare are o altă viteză de absorbție și o altă rată de absorbție. Deci poate să se absoarbă mai rapid sau mai mult”, recomandă specialistul.

Benefice sunt și vitamina D3, vitamina C și probioticele

În afara suplimentelor cu magneziu, vitamina D 3 este în fruntea listei de suplimente necesare pentru o viață sănătoasă și lipsită de stres, la care se adaugă vitamina C și probioticele ce nu ar trebui luate doar atunci când iei antibiotice, ci aproape mereu, pentru că sistemul digestiv este agresat constant din cauza alimentelor pe care le ingerăm.

Vitamina D3 este în capul listei pentru că suntem deficitari ca și populație, undeva la 83% deficit la populație în ceea ce privește necesarul de vitamina D3 în special în perioada rece. Mai recomand vitamina C care este un antiinflamator, un antioxidant și reduce cortizonul care este un hormon de stres. Mai recomand zincul, un mineral extrem de eficient. Deloc de neglijat sunt și probioticele foarte importante nu doar atunci când luăm antibiotice, ci ar trebui luate cam tot timpul, pentru că în permanență agresăm sistemul digestiv, fiind foarte puțini cei care mănâncă corect”, a declarat pentru Leac Bun Alex Marcu, nutriționist sportiv și manager de fitness la World Class.

Suplimentele nu se iau după ureche!

Chiar dacă suplimentele alimentare se găsesc la liber pe piață, acestea nu se iau după ureche. Cel mai indicat este ca înainte de administrare să ceri părerea unui medic sau a farmacistului.

”Înainte de a apela la suplimente am fost la o serie de cursuri de unde am învățat cum este bine și în ce cantități trebuie luate. Am descoperit care sunt momentele oportune pentru a lua aceste suplimente pentru că nu le poate lua oricine și oricând. Sfatul meu este să existe în primul rând o alimentație sănătoasă și regulată și abia după aceea, dacă este nevoi,e se poate suplimenta”, a adăugat sportivul.

Suplimentele se obțin în fabrică, dar din ingrediente naturale

Suplimentele pentru sportivi sunt sub formă de pastile, pudră sau siropuri, fiind un complex de substanțe menite să îmbunătățească randamentul sportiv. Unele dintre aceste substanțe sunt naturale, pe când altele sunt preparate artificial.

”Indiferent că vorbim despre pastile, prafuri sau siropuri, toate sunt procesate industrial, adică sunt făcute într-o fabrică. Cu toate acestea, forma de obținere a ingredientelor este o formă naturală. Prin fermentare se obțin foarte multe ingrediente din suplimentele alimentare, prin oxidare se obțin foarte multe minerale, prin legarea de aminoacizi sau aminoacizi grași. Uleiul de pește este extras printr-un proces foarte complex, spre exemplu. Sursa primară la foarte multe suplimente este naturală, dar pentru a sta pe raft trebuie ambalate în așa fel încât să reziste”, a mai spus Alex Marcu.

Text: Gabriela Gimbășanu